دانلود سوالات استخدامی روش ها و فنون تدریس با پاسخ - آموزگار ابتدایی

 
جهت دانلود کتاب تست های استخدامی درس روش ها و فنون تدریس، به عنوان سرفصل تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در خوشه شغلی آموزگار ابتدایی روی لینک ذیل کلیک کنید:
لینک دانلود کتاب

جزئیات فایل
کتاب مذکور حاوی مجموعه سوالات درس رواش ها و فنون تدریس به عنوان یکی از 5 سرفصل تخصصی آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی می باشد، جزوه این کتاب و البته تست و جزوه سایر دروس آموزگار ابتدایی نیز از همان لینک بالا قابل دانلود می باشد.

برخی از سوالات این فایل
1- در طراحی آموزشی یادگیرنده - محور، برنامه‌ریزی آموزشی به کدام نحو صورت می‌گیرد؟
۱) مشترک بین معلم و دانش‌آموز و غیرقابل مذاکره است.
۲) مشترک بین معلم و دانش آموز و قابل مذاکره است.
۳) بر عهده معلم و غیرقابل مذاکره است.
۴) برعهده معلم و قابل مذاکره است.

2- کدام مورد در خصوص روش آموزش برنامه‌ای، صحیح است؟
۱) منفعل شدن فراگیران را در پی دارد۲) رقابت زیادی بین فراگیران ایجاد می‌کند.
۳) بازخورد، باید بلافاصله بعد از هر فعالیت ارائه شود.۴) افزایش دادن خلاقیت از نقاط قوت آن است.

3- توصیف زیر اشاره به کدام روش یادگیری دارد؟
« به دانش‌آموزان سوال‌های کنجکاوی برانگیز، موقعیت‌های گیج‌کننده یا مسائل جالب ارائه می‌شود. معلم به جای اینکه جواب سوال یا راه‌حل مسئله را توضیح دهد، شرایط لازم را برای یافتن آن از سوی معلم دانش‌آموزان فراهم می‌آورد و آنها را در انجام مشاهده، ساختن فرضیه و آزمون راه‌حل‌های بدست آمده تشویق می‌کند.»
۱) اکتشافی هدایت شده ۲) اکتشافی هدایت نشده
۳) انفرادی هدایت‌شده ۴) انفرادی تجویز شده

4- سوال زیر، اشاره به کدام نوع دانش دارد؟
«چه وقت مطالب کتاب را کلی و چه وقت دقیق بخوانیم؟»
۱) حیطه خاص ۲) رویه‌ای
۳) اظهاری ۴)خود تنظیمی

5- در کدام یک از ملاک‌های تنظیم محتوی، یک عنصر اصلی محتوای برنامه درسی، بارها به همان صورت و بدون توجه به توسعه و گسترش درک و فهم مهارت‌ها و نگرش‌ها تکرار می‌شود؟
۱) مداومت ۲) توالی
۳) وحدت ۴) تسلسل

6- کدام مورد در خصوص الگوی «ابزار-هدف» برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های آموزشی، صحیح است؟
۱) اهداف  آموزشی، توسط معلم و بدون دخالت دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند.
۲) مانع از ابتکار و خلاقیت معلم در تنظیم فعالیت‌های آموزشی‌می‌شود.
۳) فعالیت‌های یادگیری، نسبت به بررسی اهداف عینی تقدم دارند.
۴) ویژه کردن اهداف، قبل از انتخاب ایزار الزامی است.

7- کدام مورد، راهبردی برای مقابله با « رفتارهای بسیار نامصلوب» دانش آموز، توسط معلم است؟
۱) دانش آموزی را که در حینِ تدریس حواسش پرت می‌شود، به محض مشارکت در پاسخگویی به سوالی در مورد درس، مورد تشویق غیرکلامی قرار می‌دهد.
۲) در مقابل دانش‌آموزی که با همکلاسی‌های خود تعامل برقرار نمی‌کند، به محض بروز کوچک‌ترین نشانه برقراری ارتباط از طرف وی، اورا به صورت نامحسوس تحسین می‌کند.
۳) با دانش آموزی که از انجام فعالیت‌های کلاسی طفره می‌رود، قرار می‌گذارد که در صورت انجام به موقع آنها، اجاده خواهد داشت بازی موردعلاقه‌اش را انجام دهد.
۴) دانش‌آموزی را که بغل دستی خود را غلغلک می‌دهد و اذیت می‌کند، برای نشستن به محل دیگری از کلاس، هدایت می‌کند.

8- از نظر علمای تربیتی، منبع اصلی تعیین اهداف آموزشی کدام است؟
۱) مشکلات اجتماعی ۳) فلسفه آموزش و پرورش
۳) دانش آموز و نیازهای او ۴) نگرش‌های سیاسی - اجتماعی

9- هدف زیر، مربوط به کدام سطح از حیطه یادگیری عاطفی است؟
« دانش آموزش در بحث گروهی، از عقاید یکی از همکلاسی‌های خود که به آن باور دارد، دفاع می‌کند.»
۱) پاسخ دادن ۲) ارزش‌گذاردن
۳) سازمان ‌دادن به ارزش‌ها ۴) شخصیت پذیرفتن

10- سوال زیر، در کدام مرحله از طراحی آموزشی، برای معلم مطرح می‌شود؟
« چه وقایع و تجاربی، دانش آموزان را سریع‌تر و بهتر به هدف‌های آموزشی می‌رساند؟
۱) تحلیل و تعیین محتوا، روش و وسیله ۲) تحلیل و تنظیم اهداف آموزشی
۳) تحلیل و تعیین موقعیت آموزشی ۴) تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی

11- کدام مورد، در خصوص هدف آموزشی زیر، صحیح است؟
« دانش آموز بتواند حداقل چهار پادشاه سلسله قاجاریه را نام ببرد.»
۱) موقعیتی که رفتار باید در آن مشاهده شود،تعیین نشده است.
۲) رفتار موردِ انتظار آن، مشخص نیست.
۳) سطح اجرای آن تعیین نشده است.
۴) یک هدف رفتاری کامل است.

12- کدام مورد در خصوص وسایل آموزشی تسهیل کننده، صحیح است؟
۱) جزئی از فرایند یادگیری به شمار می‌روند.
۲) در هنگام ارزشیابی نیز وجودشان ضروری است.
۳) در اهداف فعالیت‌های آموزشی هن به آنها اشاره می‌شود.
۴) تنها نقش آنها، کمک به دانش‌آموز برای درک بهتر مطالب است.

13- بر اساس نتایج بررسی مک کیچی و کولیک ( ۱۹۷۵ ) در خصوص مقایسه روش سخنرانی و بحث گروهی، در کدام مورد، روش سخنرانی موفق‌تر از بحث گروهی بوده است؟
۱) نگرش و انگیزش ۲) یادسپاری و تفکر سطح‌بالا
۳) آزمون اطلاعات واقعی ۴) آزمون اطلاعات واقعی و نگرش و انگیزش

14- کدام الگوی تدریس، با روبه‌رو ساختن دانش‌آموزان با مسئله‌ی برانگیزنده شروع می‌شود؟
۱) یاران در یادگیری ۲) دریافت مفهوم
۳) پیش‌سازمان دهنده ۴) بدیعه پردازی

15- « معلمان با نقش‌های متفاوت»، از ویژگی‌های کدام روش آموزش است؟
۱) تلفیقی ۲) انفرادی تجویز شده
۳) واحد محور ۴) انفرادی هدایت شده

پاسخنامه
پاسخنامه این سوال را به همراه لیست کامل سوالات از این لینک و در انتهای کتاب تست اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی دریافت کنید.

1396/06/16
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.