loading...

سوالات آزمون استخدامی و مصاحبه | دانلود تست

مصاحبه استخدامی,اصول مطالعه,راهنمایی مطالعه,نحوه مطالعه,آزمون استخدامی,کتاب استخدامی

قصد شرکت در یک آزمون و یا مصاحبه استخدامی را دارید، برای موفقیت در این راه چه نکاتی را باید رعایت کنید و چه منابعی را باید مطالعه کنید و بسیاری سوالات دیگر، در این مطلب به تمامی سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

همچنین در صورتی که هر گونه سوالی در این رابطه داشتید و در این مطلب پاسخ خود را پیدا نکردید، در بخش پرسش و پاسخ ها (نظرات) با ما در میان بگذارید. ما سعی میکنیم بهترین راهنمایی و مشاوره ها را به شما عرضه کنیم

مقدمه

اولین نکته ای که بسیار حائز اهمیت است و معمولا بسیاری به آن توجه نمی کنند، عدم صرف زمان برای موفقیت در آزمون های استخدامی است، این به چه معنا است، با مثالی برای شما توضیح خواهیم داد، شما به عنوان یک فارغ التحصیل کارشناسی یا هر مقطع و هر رشته تحصیلی ده ها سال از زمان خود را صرف کرده اید که به این درجه رسیده اید، زمان بسیاری برای موفقیت در کنکورهای که پشت سر گذاشته اید را صرف کرده اید، بی شک صرف تمام این زمان برای استفاده از این علم و مدرک خود بوده است، و برای اکثر شما بدین جهت بوده است که با استخدام شدن در یک شرکت خصوصی و یا سازمان دولتی آینده خود را حداقل از لحاظ مالی تضمین کنید، حال شما به عنوان کسی که ده ها سال برای رسیدن به این نقطه وقت گذاشته است، در آخرین گام و برای موفقیت در یک آزمون استخدامی حتی چند روز هم وقت نمی گذارید، این بزرگترین اشتباه شما است، تنها با صرف حداکثر چند ماه از وقت خود، تلاش خود را تکمیل کنید تا حسرت ده ها سال زمانی که برای رسیدن به نقطه کنونی داشته اید را نداشته باشید.

پس اولین نکته که قبل از هر چیز باید بسیار به آن توجه داشته باشید، از دست ندان و استفاده صحیح از زمان موجود می باشد.

منابعی که باید مطالعه کنیم

حال اگر برای حداکثر استفاده از زمان باقی مانده آماده هستید، برای کسب حداکثر استفاده از زمان موجود و داشتن یک برنامه اصولی و منظم مراحل بعدی را یک به یک طی کنید. قدم بعدی مطالعه منابع درست و حساب شده برای شرکت در آزمون استخدامی است، اولین قدم برای استخدام شدن شما در یک سازمان دولتی شرکت در یک آزمون استخدامی و گذراندن این مرحله با موفقیت می باشد، این که چه منابعی را باید مطالعه کنیم در وحله اول بستگی به خواسته و اطلاعیه سازمان مذکور دارد، در اطلاعیه های استخدامی منابعی و دروسی که در آزمون استخدامی آورده خواهد شد اعلام می گردد.

در اکثریت موارد آزمون های استخدامی از دو بخش عمومی و تخصصی تشکیل شده است، باید توجه داشته باشید که دروس عمومی را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت، چرا که در اکثر آزمون ها بیش از 50 درصد سوالات آزمون را سوالات عمومی تشکیل می دهد، در نتیجه حتی اگر شما در رشته تحصیلی خود یک متخصص تمام عیار باشید ولی به دروس عمومی توجه نداشته باشید، تنها با کسب نتیجه خوب در دروس تخصصی نمی توانید موفقیت خود را در آزمون استخدامی تضمین کنید، چرا که شما با دروس تخصصی حتی در صورت پاسخ دادن به تمامی سوالات باز هم میانگین زیر 50 درصد خواهید داشت.

و اما این که سوالات آزمون های استخدامی از چه کتب و منابعی مطرح می گردد؟ در مورد سوالات عمومی آزمون های استخدامی معمولا از دروس عمومی مقطع دبیرستان و کاردانی و کارشناسی آورده می شود.

منابع تحصصی نیز بر اساس دروس اصلی دانشگاهی رشته تحصیلی مورد نظر شما مطرح می گردد

این نکته را در نظر داشته باشید که سوالات تخصصی در سازمان های که از نظم بالای برخوردار هستند بیشتر مرتبط به رشته شغلی که قرار است در آن مشغول به کار شوید مطرح می گردد. 

روش مطالعه برای آزمون های استخدامی

اما این که چگونه در زمان باقی مانده نسبت به سایر رقبای خود موفقیت بهتری کسب کنیم رعایت نکات ذیل را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم

در مورد این بخش مقاله کوتاهی نوشته ایم با عنوان اصول مطالعه برای آزمون های استخدامی که توصیه می کنیم حتما مطالعه کنید تا مطالعه شما اصولی باشد و وقت خود را به درستی صرف کنید.

برای تمامی دروس عمومی آزمون های استخدامی جزواتی که حاوی چکیده و خلاصه جامع کتاب های مربوط به هر درس می باشد تهیه شده است، در کنار جزوات مذکور برای هر درس نمونه سوالات مربوطه نیز به همراه پاسخ قرار داده شده، برای دانلود جزوات دروس عمومی آزمون های استخدامی اینجا کلیک کنید.

همچنین برای دانلود نمونه سوالات تخصصی آزمون های استخدامی از منوی کنار سایت روی درس یا رشته مورد نظر خود کلیک کنید و با در بخش جستجوی وبسایت، جستجو کنید.

نکات مهم شرکت در آزمون استخدامی

و اما نکته مهمی که به اندازه تمام مراحل قبلی حائز اهمیت می باشد، تمرکز در سر جلسه امتحان و رعایت نکاتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، توجه داشته باشید این چند ساعتی که سرجلسه آزمون هستید به اندازه تمام آن چند ماهی که برای آزمون استخدامی مطالعه کرده اید حائز اهمیت می باشد. چه بسا که با تمرکز کافی و چند تست صحیح بیشتر نسبت به رقبای خود شما در آزمون استخدامی موفق باشید و رقبای خود خیر، برای مشاهده نکاتی که باید در آزمون های استخدامی رعایت کنید اینجا کلیک کنید و مقالات کوتاه مرتبط با آزمون های استخدامی را مطالعه کنید.

پس به این نکته توجه داشته باشید که چند ساعت سرجلسه آزمون استخدامی به اندازه تمام چند ماهی که برای شرکت در آزمون وقت گذاشته اید مورد اهمیت می باشد و چند ماهی که برای شرکت در یک آزمون استخدامی وقت گذاشته اید به اندازه تمام چند سالی که برای رسیدن به این مقطع و درجه تحصیلی وقت گذاشته اید حائز اهمیت می باشد

چند ساعت سرجلسه آزمون = چند ماه مطالعه برای آزمون = چند سال صرف زمان برای رسیدن به این درجه تحصیلی

باز هم تاکید می کنیم که چند ساعت سرجلسه آزمون به اندازه تمام چند ماهی که برای شرکت در آزمون وقت گذاشته اید حائز اهمیت بوده و چند ماهی که برای شرکت در یک آزمون استخدامی زمان صرف می کنید به اندازه تمام چند سالی که برای کسب درجه تحصیلی حال حاضر شما زمان صرف کرده اید مهم می باشد.

بعد از شرکت در آزمون استخدام

در آزمون استخدام شرکت کردید و به خانه برگشتید، با خوشحال از راضی از آزمون خود هستید که باید خود را برای مراحل بعد آماده کنید، با نگران هستید و از آینده و نتیجه آزمون ترس دارید، در این مورد تنها چیزی که به شما هیچ کمکی نخواهد کرد حسرت خورد است، تا اعلام نتایج صبر کنید و به هیچ عنوان اظطراب و ترس نداشته باشید.

همچنین توصیه ما این است که زمان را از دست ندهید و قبل از اعلام نتایج به نکاتی که مرتبط با بعد از اعلام نتایج می باشد و در ادامه ذکر خواهیم کرد بپردازید.

بعد از اعلام نتایج

نتایج آزمون استخدامی اعلام گردید، اگر در آزمون پذیرفته نشده اید، باز هم تاکید می کنیم که حسرت خورد هیچ کمکی به شما نخواهد کرد، ولی این هرگز به عنوان بی توجه بودن به آنچه برای شما پیش آمده نیست، بلکه باید به دلایل این که شما در این آزمون موفق نبوده اید توجه کنید که این بسیار برای موفقیت شما برای سایر آزمون های استخدام کمک خواهد کرد.

در صورتی که پذیرفته شده اید باید خود را برای موفقیت سایر مراحل استخدام از جمله مصاحبه گزینش آماده کنید، در ادامه مطلب به نکاتی که باید در مصاحبه های استخدام رعایت کنید خواهیم پرداخت

خود را برای مصاحبه استخدامی آماده کنید

استفاده صحیح و درست از زمان برای مرحله مصاحبه نیز بسیار اهمیت دارد چه که از بین کسانی که به این مرحله رسیده اند بیشتر از نیمی از آنها بر اساس آنچه که در مصاحبه خواهند گذراند رد خواهند شد و چیزی حدود یک سوم آنها در سازمان مورد نظر استخدام شده و مشغول به کار خواهند شد، پس صرف زمان کافی و مطالعه منابع درست برای مصاحبه استخدامی را باید بسیار مورد توجه قرار دهیم.

منابع که باید برای مصاحبه های استخدامی مطالعه کنیم

داوطلبانی که مراحل قبلی را با موفیت گذارنده اند و به این مرحله رسیده اند، همانطور که گفته شد بسیار مهم است که این مرحله را دسته کم نگریند، چرا که بیش از یک دوم افرادی که به مرحله مصاحبه رسیده اند، در این مرحله رد شده و تنها یک سوم آنها به استخدام سازمان مربوطه در خواهند آمد.

در این بخش توجه به دو نکته ذیل اهمیت دارد.

ابتدا باید فرد باید دانش خود را برای مصاحبه بالا ببرد، برای این بخش بر اساس سوالاتی که در مصاحبه های استخدامی پرسیده می شود باید منابع و نمونه سوالات مربوطه را از قبل مطالعه کرده و به هیج عنوان فرصت را از دست ندهد، باید بهترین و حداکثر استفاده را از زمان موجود داشته باشید.

لذا برای مطالعه منابع، جزوات و نمونه سوالات مصاحبه می توانید اینجا کلیک کرده و خود را برای مصاحبه آماده کنید.

نکاتی که باید قبل از حضور در جلسه مصاحبه رعایت کنیم

همچنین نکته دوم که به همان اندازه نکته اول و شاید بیشتر حائز اهمیت باشد، این است که تنها بالا بردن دانش کافی است، بلکه فرد باید بداند چگونه دانش خود را ارائه دهد، این احتمال وجود دارد که شما از دانش کاملا بالای برخوردار باشید ولی نتوانید خود را درست پرزنت کنید، لذا آشنایی با فنون مصاحبه و نکاتی که باید در مصاحبه رعایت کنید نیز بسیار حائز اهمیت است

برای مشاهده و دانلود مقالات و کتب فنون مصاحبه می توانید به همان لینک بالا در بخش منابع مصاحبه استخدامی مراجعه کنید.

نظر یکی از دوستان در رابطه با آزمون های استخدامی

منم زمانی مثل شما هر روز تو این سایت و سایتهای مشابه بودم . هر وقت یه آزمون میمومد با کلی امید و ذوق شرکت میکردم.طی دوسال حدودا ده دوازده تا آزمون شرکت کردم.که بیشترشو قبول شدم و وقتی کار به مصاحبه می رسید هر بار به یه دلیل یا اصلا بی دلیل رد می شدم و قبول نمی شدم.گاهی یهو سه تا مصاحبه باهم میفتاد.آخر سر خدا خواست و کمکم کرد و هدایتم کرد و بالاخره قبول شدم و شروع بکار کردم.چند روز بعد از اولین شروع بکار یه جای دیگه که قبلا قبول نننننشده بودم دعوت بکار کردن که انصراف دادم. بعد از چند ماه یه جای دیگه هم قبول شدم که رفتم اونجا.خدارو شکر الان شاغلم.حجم کارمون وحشتناکه ولی راضیم.حتی اگر ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته سرکار باشم بازم از بیکاری سخت تر نیست!
میدونم خیلی جاها پارتی بازی میشه میدونم خیلی جاها خیلی ها سفارش میشن و …. (چندجا برای خود من هم پیش اومد)اما فقط به خدا توکل کنید.

من و جمع کثیری از دوستام استخدام شدیم.خدا خودش میدونه که پارتی نداشتیم ولی مهمتر از پارتی خدا رو داشتیم.پس نا امید نباشید و تلاش کنید . سطح علمی تون رو بالا ببرید.از همه نظر بر مباحث مسلط باشید.در آزمون استخدامی دروس تخصصی و عمومی هردوش مهمه.یکی رو فدای دیگری نکنید.جایی که دیگران کم میذارن شما میتونید از همون نقطه برنده بشید.!به فاز منفی و جو هم دوره ای ها و بقیه قبولی ها در مصاحبه اصلا گوش ندین. بنظر من اصلا روز مصاحبه با هیچکس حتی یک کلمه حرف نزنید و اصلا براتون مهم نباشه کی قبول میشه یا نه و کی جواب میدن.چون بالاخره هروقت جواب اعلام بشه همه خبردار میشن.پس نیازی به شماره و هم کلام شدن با بقیه نیست.هرچی پرسیدن ساکت نمونید فقط جواب بدین.اصلا مهم نیست جوابتون چیه چون طرف یا تخصص نداره یا شایدم میدونه ولی چون اعتماد به نفس شما رو میبینه که اینقد زود و قاطع جواب میدین متقاعد میشه که شما آدم به درد بخوری هستین.( من خودم یه جا رفتم مصاحبه یه سوال ازم پرسیدن که جوابش یه عدد مثلا ۸ بود اما جواب من چی بود؟؟؟!!!!! یه لحظه فکر کردم عدد به ذهنم نرسید منم سریع و مطمئن جواب دادم ۱۶٫۳۳ مصاحبه گر اصلا نپرسید چرا این عدد! .آخر سر هم قبول شدم!هر چند که بعدش انصراف دادم)
چیزی که نباید داشته باشید استرسه و من من کردن و گیج زدن.و چیز مهمی که باید داشته باشین فقط و فقط توکل بر خداست.
البته توکل برخدا بدون تلاش هیچ فایده ای نداره.شما تا میتونین مطالعه کنین وقتی روز عمل رسید و لحظه آزمون یا مصاحبه اونوقت کارهارو بسپارید دست خدا.

مطمئین باشید هرچی که به صلاحتون باشه بهتون میده شک نکنید.
موفق و موید باشد.انشالله به زودی همه شما صاحب شغل و درآمد بشید از زندگی تون راضی باشید.قانع بودن از هر درآمدی مهمتره.


استخدامی های مرتبط

ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت نفت از مورخه 25 آبان ماه در وبسایت http://azmoon.nioc.ir  آغاز خواهد شد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
موضوعات

  • استخدام

  • آموزش و پرورش

  • سوالات عمومی

  • جزوات عمومی

  • سوالات تخصصی

  • جزوات تخصصی

  • شرکت گاز

  • شرکت نفت

  • الهیات و معارف

  • هوش و استعداد

  • مبانی قانونی

  • اطلاعات عمومی

  • زبان انگلیسی

  • ریاضی و آمار مقدماتی

  • مبانی کامپیوتر

  • فناوری اطلاعات

  • مبانی کامپیوتر

  • ICDL

  • زبان و ادبیات فارسی

  • قانون اساسی

  • مسائل روز

  • سوالات استخدامی

  • سوالات مصاحبه

  • مشاوره استخدامی

  • سازمان تامین اجتماعی

  • برق

  • مدیریت

  • حسابداری

  • شیمی

  • عمران

  • کامپیوتر

  • فیزیک

  • مکانیک

  • صنایع

  • ایمنی صنعتی

  • ایمنی بازرسی فنی

  • بانک ها

  • بانک صادرات

  • بانک ملی

  • بانک سپه

  • بانک مسکن

  • بانک مهر

  • بانک اقتصاد نوین

  • بانک ملت

  • بانک کشاورزی

  • شهرداری

  • نگهبانی

  • متصدی امور دفتری

  • مسئول دفتر

  • مسئول خدمات اداری

  • کارگزین

  • کارشناس امور اداری

  • کارشناس برنامه و بودجه

  • مسئول خدمات مالی

  • حسابدار

  • حسابرس

  • کارشناس برنامه ریزی و آموزش

  • کارشناس مدیریت دولتی

  • مامور حراست

  • کارشناس امور فرهنگی

  • کارشناس امور ورزشی

  • کتابدار

  • محیط زیست

  • امور حمل و نقل

  • اپراتور

  • کاردان معماری

  • نقشه برداری

  • معدن

  • روابط عمومی

  • کارشناس حقوقی

  • کارشناس سمعی بصری

  • کارشناس بازرگانی داخلی

  • آمار

  • کارشناس مطالعات اجتماعی

  • کارشناس ثبت اسناد و املاک

  • کارشناس آتش نشانی

  • کارتوگراف

  • کارشناس امور باغبانی

  • راه و ساختمان

  • ساختمان

  • کارشناس شهرسازی

  • کارشناس آزمایشگاه شیمی

  • کارشناس آزمایشگاه فیزیک

  • کارشناس آزمایشگاه مکانیک خاک

  • آرشیتکت (معماری)

  • حقوق

  • فایل صوتی

  • دستگاه های اجرایی کشور

  • پست بانک

  • هلال احمر

  • وزارت بهداشت

  • پرستاری

  • دانشگاه علوم پزشکی

  • بانک مهر اقتصاد

  • ارتش جمهوی اسلامی

  • وزارت علوم

  • علوم اقتصادی

  • نرم افزار و سخت افزار

  • ذوب آهن

  • وزارت نیرو

  • قانون تجارت

  • تئوری مدیریت

  • حقوق تجارت

  • اقتصاد خرد و کلان

  • آزمون قضاوت

  • آزمون وکالت

  • آموزگار ابتدایی

  • آموزگار استثنایی

  • دبیر ورزش (تربیت بدنی)

  • هنرآموز کامپیوتر

  • مالیه عمومی

  • مصاحبه شغلی

  • دیوان محاسبات

  • آب و فاضلاب

  • بانک تجارت

  • بهداشت

  • بانك صنعت و معدن

  • سازمان دامپزشكی كشور

  • سازمان پزشكی قانونی كشور

  • سازمان حسابرسی

  • بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران

  • سازمان بنادر و دریانوردی

  • سازمان ثبت اسناد و املاك

  • وزارت امور خارجه

  • سازمان اداری و استخدامی كشور

  • نیروی انتظامی

  • سازمان ملی بهره وری

  • وزارت اقتصاد

  • نهاد کتابخانه های عمومی

  • بانک گردشگری

  • دادگستری (قوه قضائیه)

  • بانک مرکزی

  • لینک های مستقیم

  • مهندسی نفت

  • بانک ایران زمین

  • سازمان شیلات کشور

  • سازمان حفاظت محیط زیست

  • وزارت راه و شهرسازی

  • سازمان بیمه سلامت

  • سازمان ملی زمین و مسکن

  • سازمان اوقاف و امور خیریه

  • مکانیک خودرو

  • چاپ

  • طراحی و دوخت

  • آی تی

  • گرافیک

  • متالورژی

  • کشاورزی

  • نقشه کشی

  • مشاوره تحصیلی

  • تاسیسات

  • زراعت

  • پلیس فتا

  • قرارگاه خاتم الانبیاء

  • دبیر معارف اسلامی

  • دبیر علوم تجربی

  • دبیر عربی

  • سازمان امور عشایر

  • وزارت فرهنگ

  • سازمان ثبت احوال

  • سازمان زندان ها

  • سازمان امور اراضی

  • مرکز آمار ایران

  • شرکت مدیریت منابع آب ایران

  • مرکز آموزش مدیریت دولتی

  • سازمان نقشه برداری

  • سازمان راهداری و حمل و نقل

  • شرکت سهامی بیمه ایران

  • شرکت مهندسی آب و فاضلاب

  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی

  • جهاد کشاورزی
    کدهای اختصاصی