loading...

سوالات آزمون استخدامی و مصاحبه | دانلود تست

نهاد کتابخانه های عمومی,استخدام 96,سوالات استخدامی,منابع استخدامی,استخدام کتابداری,سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی

در زیر آخرین اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی قرارمیگیرد، همچنین برخی از نظرات که نیاز به آگاهی مسئولین مربوطه باشد علاوه بر بخش نظرات، در انتهای مطالب نیز منتشر می شود.

خبر 1 مهر
در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 98 که ثبت نام آن در حال انجام می باشد، در رشته تحصیلی کتابدار جذب نیرو صورت می گیرد، در صورت نیاز جهت ثبت نام در این آزمون استخدامی تا تاریخ 12 مهر فرصت دارید به وبسایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

کامنت یکی از کاربران - 28 بهمن
سلام دوستان خواستم بگم من با استخدامی نهاد دوماه پیش تماس گرفتم گفتن فعلا ومتاسفانه ازآزمون استخدامی خبری نیست...من خواهشی که از شما دارم..برید سایت مجلس بخش ارتباطات مردمی مشکلاتتونا بگید وقتی که نهاد پیگیری نمیکنه بهتره که از طریق مجلس پیگیری کنیم ولی در کل پیام گذاشتن از نظر من هیچ نتیجه ای نداره..وای کاش دانشجویان وفارغ التحصیلان این رشته که ساکن تهران هستن از طریق مجلس پیگیری میکردند...من اگر خیلی از دوستان حاضر باشند گروهی تشکیل بدیم و حضوری از طریق اعتراض مسالمت آمیز مقابل مجلس ونهاد پیگیر باشیم واقعا دست رو دست گذاشتن وپیام گذاشتن هیچ نتیجه ای نداره این همه پیام گذاشتیم کی پاسخگو بود...وقتیکه گروهی تشکیل بدیم وازطریق مجلس پیگیر باشیم واعتراض ما کتابدارا توفضای مجازی پخش بشه مسئولین مجبورند جوابگو باشند الان استان ما رشته های غیر مرتبط استخدام میکنند تا کی شاهد این باشیم که حقمونا پایمال کنند ..ای کاش حداقل حالا که پارتی بازی میکنند رشته کتابداری استخدام میکردند ... اینقدر دلم نمیسوخت آخه یکی نیست جواب بده رشته فقه والهیات و...چه ربطی به کتابخونه داره..که استخدام میکنید

یاداشت30 آبان
دوستان ظاهرا از یاداشت قبلی ما در 27 آبان برداشت اشتباه کرده اند، منظور ما به هیچ عنوان دست برداشتن از مطالبات به حق خودتان نبود، حتما توصیه می کنیم که با هم باشید و از مرجع اصلی و حتی نهادهای بالاتر پیگیر مطالبات خود باشید، بسیار ناراحت کننده است که در طی چند سال اخیر هیچ آزمون استخدامی برای کتابداران برگزار نشده است، و شما قطعا حق دارید و باید پیگیر خواسته های خود باشید، منظور ما این بود که فرصت را از دست ندهید، هیچ وقت تنها انتظار به نتیجه ای مثبت منجر نخواهد شد، حال این با شماست که چگونه از این فرصت باقی مانده تا زمانی که آزمون استخدامی بعدی نهاد کتابخانه های عمومی یا هر سازمان دیگری برگزار شود استفاده کنید.

یاداشت 27 آبان
کاربران گرامی با توجه به سوالات متعدد شما در مورد آزمون استخدامی، باید ذکر کنیم که متاسفانه فعلا هیچ خبری مبنی بر برگزرای آزمون استخدامی منتشر نشده است، اگر هر خبری منتشر و اعلام شود بلافاصله در این صفحه اطلاع رسانی خواهیم کرد، توصیه می کنیم که فرصت خود را از دست ندهید و تنها منتظر آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی نباشید، اگر واقعا نیازمند کار هستید یا به تا اطلاع ثانوی به دنبال کارهای آزاد باشید و یا برای سازمان های که دارای کتابخانه های می باشند رزومه خود را ایمیل کنید، شاید نیاز به نیرو داشتند و با شما تماس گرفتند.

16 شهریور ... پاسخ به سوال کاربران در مورد آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها در سال 97
سوال شما: سلام. شما که گفته بودید در سال 97 آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار خواهد شد و نوشته اید که این احتمال است که موکول شود به سال 97. پس کو؟؟؟ سال 97 هم از نیمه گذشت. و هنوز هیچ خیری نیست؟؟؟؟ آیا در سال 97 پس از گذشت چهار سال متوالی آزمونی خواهد بود یا تا سال 1400 هیچ آزمونی نیست چرا جواب سر بالا داده می شود و شفاف سازی نمی شودو همه فارغ التحصیلان این رشته را الکی امیدوار نگه میدارید. یک دفعه بگویید که نمیدانیم و خلاص. و چرا وعده های الکی داده و این سال را به سال بعد و آن سال موکول می کنید؟
پاسخ: البته این سوال بسیاری از کاربران است که اولا آیا در سال 97 آزمون داریم یا خیر و این که چرا ما گفته ایم آزمون برگزار می شود ولی خبری از آزمون نیست، ما هیچ وقت خبر قطعی از برگزاری آزمون استخدامی نداده ایم، هرچه که گفته ایم در همین بخش و همین مطلب موجود است، در سال 96 با پیگیری های که داشتیم گفتند که در حال تدارک برای برگزاری آزمون استخدامی هستند، البته آنها این خبر را رسانه ای نکردند و تنها با به سوال ما به دلیل پیگیری های انجام شده در همین حد پاسخ دادند، ولی ما هیچ اطلاع قطعی از این که آزمون برگزار خواهد شد یا خیر نداریم، بسیاری از مواقع به صورت رسانه ای سازمان های دولتی و وزای مختلف خبر از برگزاری آزمون می دهند و حتی ثبت نام آن اغاز می شود ولی در نهایت به صورت کلی آزمون لغو می شود، آزمون نهاد کتابخانه های عمومی سال 97 که حتی رسانه ای هم نشده است لذا نه می توان با قطعیت گفت که آزمون برگزار نمی شود و نه می توان برگزاری آزمون در سال 97 را تایید کرد، در صورتی که هر خبری تازه ای در مورد آزمون به دست ما برسد در همین بخش اطلاع رسانی خواهیم کرد.

19 دی .... آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی احتمالا در سال 97 برگزار گردد
هر چند تصمیم بر این بود که در زمستان 96 آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی برگزار گردد، ولی ظاهرا برگزاری این آزمون استخدامی به سال 97 موکل شده است. جهت اطلاع لحظه ای از آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی و استخدام کتابدار در سایر سازمان های دولتی می توانید کانال کانال اخبار استخدام دولتی شوید.

25 تیر
کابران وبسایت در مورد منابع آزمون های استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی سوال می پرسند و این که اگر قصد آمادگی در آزمون استخدامی را داشتند، باید مطالعه خود را بر اساس چه منابعی پیش بگیرند، هر چند احتمال تغییر در منابع آزمون استخدامی وجود دارد اما بر اساس آخرین استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی، آزمون تنها شامل سرفصل های تخصصی زیر بوده است و از دروس عمومی در آزمون هیچ سرفصلی نیامده است، در زیر سرفصل ها به همراه ضریب های هر یک از سرفصل ها و دروسی که از آنها سوال مطرح می گردد امده است:

19 دی .... برسد به دست آقای مختارپور
یکی از کاربران وبسایت کامنتی را نوشته بودند که مخاطب اصلی شان آقای مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی بود، بر همین اساس کامنت این دوستمان را که شاید درد و دل بسیاری از کتابداران باشد در این بخش قرار داده ایم تا برسید به دست آقای مختارپور، و البته تلاش خواهیم کرد این مطلب را به دست ایشان برسانیم.
خانم راحله: سلام. چرا آقای مختار پور به هیچ یک از کامنت هایی که از طرف فارغ‌التحصیل های بیکار کتابداری گذاشته شده پاسخ نمی دهد پس چگونه می گفت که من (آقای مختار پور) همه کامنت های گذاشته شده در لیزنا را مطالعه می کند و پاسخ قانع کننده می دهد. پس چرا جوابی داده نمی شود؟؟؟؟؟ الان نزدیک به دو الی سه سال است که کامنت ها گذاشته شده ولی متاسفانه به هیچ کدام جوابی داده نشده است چرا؟ ثانیا چرا آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها در این سه سال متوالی برگزار نشده است و آخرین آزمون آن به سال ۹۴ برمیگردد. فارغ‌التحصیل های بیکار کتابداری را هیچ سازمان یا ارگانی یا نهادی قبول نمی کند و ندارد. که به آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها متوسل شده اند و الا اگر برای این فارغ‌التحصیل های بیکار کتابداری مانند سایر رشته ها آزمون استخدامی از طرف سایر نهادها برگزار شود و کتابداری در آن نهاد ها و سازمان ها جایگاهی داشته باشد بعید می دانم که کتابدار های بیکار منتظر این آزمون استخدامی باشند پس تنها راه حل آن برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه است چه موقع و کی قرار است برگزار شود آیا اصلاً برگزار خواهد شد؟ یا برگزار نمی شود و ما بیکاران تا چه موقع باید منتظر بمانیم در صورتی که با محدودیت های مختلف مواجه خواهیم شد یا می شویم مانند (سن)لطفاً به گوش آقای مختار پور رسانده شود تا وضعیت ما فارغ‌التحصیلان بیکار کتابداری را درک کند هر چند بعید میدانم با این اوضاع و احوال. ما الان نزدیک چهار سال است که منتظر آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها هستیم. چرا به جای ما فارغ‌التحصیلان بیکار کتابداری باید افرادی که هیچ زمینه و تخصص از دانش کتابداری ندارند در کتابخانه ها مشغول به کار بوده و ما هم بیکار بمانیم؟؟؟؟ لطفاً منعکس شود تا امیدوارم روزی برای این سوالات پاسخی قانع کننده داده شود و اندکی از بیکاری فارغ‌التحصیلان کتابداری کاسته شود. منتظر آزمون استخدامی هستیم اگر طلسم نشده باشد!!!!!!!
من کتابدار هستم ولی مدت هشت سال است که بیکار هستم. چرا با برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه، فکری به حال فارغ‌التحصیل های بیکار کتابداری نمی کنید در حالی که موانع و مشکلات و محدودیت های سنی و دیگر محدودیت ها اجازه نخواهند داد. چرا پاسخ قانع کننده برای بیکاران کتابداری ندارید؟؟؟ چرا هیچ سازمان یا نهادی یا ارگانی دیگر کتابداری را به رسمیت نمی شناسد تا ما فارغ‌التحصیلان بیکار مانند سایر رشته‌ها بتوانیم در آزمون استخدامی ها شرکت کنیم و چرا ما باید فقط به آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها متوسل شویم؟؟؟؟ امیدوارم به گوش آقای مختار پور رسانده شود تا پاسخی قانع کننده داده شود ما فارغ‌التحصیلان بیکار کتابداری تا چه موقع و تا کی باید منتظر آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها باشیم؟؟؟ آیا در سال ۹۷ آزمون استخدامی نهاد برگزار خواهد شد؟ یا نه، الان سه سال متوالی هیچ آزمونی برگزار نشده چرا؟ ؟ امیدوارم این آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها را طلسم نکرده باشند تا ما هم بتوانیم در آزمون شرکت کنیم چون سایر نهادها و سازمان ها کتابداری را قبول نداشته و ندارند که ما فقط به آزمون استخدامی نهاد کتابخانه متوسل می شویم لطفا جوابی قانع کننده داده شود؟

خبر 4 آذر
در آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال 96، بیش از 200 کتابدار جذب وزارت بهداشت خواهند شد، جهت کسب اطلاعات بیشتر و دانلود کتب استخدامی وزارت بهداشت به این لینک مراجعه کنید.

خبر 29 مهر --- استخدام کتابدار در بانک مرکزی
بانک مرکزی در آزمون استخدامی پاییز 96 خود که ثبت نام در آن از هم اکنون آغاز شده است، کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی (کارشناسی ارشد کتابداری) استخدام می کند، مهلت ثبت نام در این آزمون استخدامی کمتر از دو هفته می باشد، اگر قصد شرکت در این آزمون استخدامی را دارید، جهت ثبت نام و مشاهده شرایط کامل اینجا کلیک کنید.
برای دانلود نمونه سوالات استخدامی و بسته جامع استخدامی بانک مرکزی نیز می توانید به این لینک مراجعه کنید.
همچنین یکی از کاربران درخواستی را داشتند که در ذیل درخواست این کاربر گرامی به همراه پاسخی از دانلود تست آمده است:
درخواست کاربر: سلام. من فارغ التحصیل رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در مقطع کارشناسی ارشد هستم و مدت هشت سال است که بیکارم چرا که هیچ نهاد یا سازمانی غیر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابداران بیکار را به رسمیت نمی شناسد و قبول نمی کنند .چرا کتابداران بیکار مانند سایرین نمی توانند در آزمون های استخدامی که از سوی سازمان سنجش برگزار می شود شرکت کنند هیچ اسم و رسمی از کتابداری و کتابداران در آزمون های استخدامی وجود ندارد چرا؟؟؟ چرا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کتابداران جایی ندارند؟؟ در حالی که آموزش و پرورش دو الی سه سال گذشته چندین آزمون برگزار کرده ولی متاسفانه در هیچ کدام کتابداری جذب نکرده مگر نه اینکه همه مدارس چه ابتدایی و چه متوسطه و راهنمایی مگر کتابخانه ندارند پس چرا از فارغ التحصیلان بیکار این رشته استفاده نمی کنند ؟؟یا همه سازمان ها کتابخانه ندارند که از فارغ التحصیلان این رشته استفاده کنند و از بیکاری این قشر تا اندکی جلوگیری شود چه کتابخانه های عمومی باشد و چه تخصصی و چه آموزشگاهی. پس تکلیف ما کتابداران بیکار در جامعه چیست ؟؟ و چرا مسولین پایخ گو نیستند و جواب قانع کننده نمی دهند لطفا انتشار یابد تا به گوش مسولین اعم از نهاد و سایر مسولین رسانده شود تا ما کتابداران بیکار فکر و چاره ای اندیشیده شودبا برگزاری آزمون های استخدامی . کتابدار فارغ التحصیل و بیکار جامعه.
پاسخ دانلود تست: کاربر گرامی، تمام آنچه که گفتید بسیار به حق است و این بی عدالتی در حق دانش آموختگان رشته تحصیلی کتابداری بسیار نادیده گرفته شده است، لیکن از آزمون های استخدامی که اکنون در حال برگزاری می باشد و کتابدار نی جذب می کنند، بانک مرکزی است که لینک آن در ابتدای همین خبر آمده است، امیدواریم هر چه زودتر از فرهیختگان کتابداری شاغل کشور باشید.

خبر 28 مهر
یکی از کاربران وبسایت سوال ذیل را از ما پرسیده بود، با توجه به این که احتمال مطالعه این بخش توسط مسئولین نهاد می رود، سوال این کاربر گرامی را در این بخش قرار داده ایم، و البته آنچه که در توان ما بوده پاسخی نیز داده ایم:
سلام. آیا تا پایان سال 96 آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار خواهد شد یا خیر؟ و امسال هم مانند سال های قبل (سه سال متوالی ) که هیچ آزمون استخدامی برای فارغ التحصیلان کتابداری از سوی این نهاد برگزار نشده است همچنان منتظر خواهیم ماند؟ چرا که محدودیت های بسیاری مانند سن ،در پیش پا می گذارند که در سال آتی هم نمی توانیم.در سال 97 چطور ؟ آیا آزمونی برگزار خواهد شد یا خیر؟چرا مسوولان پاسخ گو نیستند در حالی که هر سال بر تعداد فارغ التحصیلان بی کار این رشته ( کتابداری)افزوده می شود در حالی که من بار ها و بارها به نهاد ایمیل زده ام ولی کسی پاسخگو نیست و جوابم را نمی دهد.فارغ التحصیل کارشناسی ارشد و بیکار جامعه. رشته کتابداری. لطفا منعکس شود و پاسخ داده شود.
پاسخ دانلود تست: کاربر گرامی، در مورد این که آزمون استخدامی نهاد در سال جاری برگزار خواهد شد یا خیر، هنوز وضعیت مشخص نیست، تا کنون در سال 96 آزمون نهاد برگزار نشده است، هر چند خبرهای مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی در اسفند ماه سال جاری بود، ولی نهاد کتابخانه ها اعلام کرده است که فعلا تصمیمی در مورد آزمون استخدامی در سال 96 گرفته نشده است. لیکن اگر آزمون استخدامی در سال 96 برگزار نگردد، در سال 97 باید برگزار گردد، چرا که نیاز به نیروی جدید دارند.

یکی دیگر از کاربران نیز درخواست ذیل را داشتند، ما درخواست ایشان را در سایت منتشر می کنیم، به این امید که توسط مسئولین دیده و شنیده شود.
سلام و عرض ادب من رشته کتابداری پزشکی ام 11 ساله ک بیکارم خواهش میکنم: 1. فقط رشته کتابداری پذیرش کنید برای استخدامی در سمت کتابدار 2. لطفا موافقت وزیر آموزش پرورش رو بگیرید برای درنظرگرفتن سهمیه نیروی کتابدار در استخدامی آموزش پرورش باتشکر

خبر 15 مرداد
با وجود خبرهای که از برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی در سال 96 به ما رسیده است، در وبسایت نهاد کتابخانه های عمومی اطلاعیه ای صادر شده است که خبر ما را تکذیب کرده است، ما به تنهای نمی توانیم برگزاری آزمون استخدامی در نهاد کتابخانه های عمومی را تکذیب و یا تایید کنیم و اخباری که بدست ما رسیده است از دست اندرکاران نهاد کتابخانه های عمومی بوده است و دانلود تست به خودی خود هیچ خبری را منتشر نمی کند، لیکن جهت رسالتی که داریم، اطلاعیه نهاد کتابخانه های عمومی را در ذیل منتشر می کنیم.
«روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پی درج خبری با موضوع «برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 96» که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده، ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: تصمیمی برای جذب نیرو توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال جاری وجود ندارد، جهت مشاهده این اطلاعیه در وبسایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به این لینک مراجعه کنید.»

خبر 23 تیر: با توجه به ایمیل های زیاد کاربران در مورد آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی سال 1396، به اطلاع می رساند، هنوز اطلاعیه رسمی در مورد آزمون استخدامی سال 96 منتشر نشده است و آنچه که ذکر می گردد بر اساس شنیده ها است، لیکن پیش بینی می شود که آزمون استخدامی سال 1396 نهاد کتابخانه های عمومی در نیمه دوم سال جاری و به احتمال بیشتر در فصل زمستان برگزار گردد. در صورتی که اخبار موثق تری در مورد این آزمون استخدامی منتشر گردد در همین بخش قرار خواهد گرفت.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بر اساس شنیده ها از یک منبع آگاه، نهاد کتابخانه های عمومی در حال آماده سازی مقدمات برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی می باشد.
با این وجود چنانچه که گفته شده است، مدت زمان آماده سازی مقدمات اولیه برگزاری آزمون استخدامی و سنجش نیروهای مورد نیاز در شهرهای مختلف کشور، چند ماهی طول خواهد کشید و احتمال می رود که این آزمون در سال آینده یعنی در سال 96 برگزار گردد.
بر خلاف روند معمولی آزمون های استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی، در آزمون استخدامی سال گذشته نهاد کتابخانه های عمومی برای اولین بار تنها از رشته کتابداری جذب نیرو صورت گرفت و تمامی افراد استخدام شده فارغ التحصیل از رشته کتابداری و یا همان علم اطلاعات و دانش شناسی بودند.
یک تفاوت اساسی دیگر برای آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی در سال گذشته، منابع و سرفصل های آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی بود، در آزمون استخدامی سال گذشته برای اولین بار تنها از دروس تخصصی آزمون گرفته شد، برای توجه به اهمیت این نکته همین بس که حتی شرکت های بسیار تخصصی از جلمه شرکت نفت و گاز هم در آزمون استخدامی از دروس عمومی نیز استفاده می کنند و این مسئله نه تنها در نهاد کتابخانه های عمومی بلکه در بین تمامی آزمون های استخدامی دستگاههای دولتی یک استثنا مثبت به حساب می آید.
بر این اساس اگر قصد آمادگی برای آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی را دارید، بهترین منبع، منابع آزمون استخدامی سال گذشته می باشد، در وبسایت دانلود تست سعی شده است تمامی کتب اعلام شده توسط نهاد کتابخانه های عمومی خلاصه سازی گردد. بر همین اساس می توانید منابع آمادگی در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی را از لینک زیر دانلود کنید.
دانلود منابع آمادگی در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی (به محض انتشار اطلاعیه)

برخی از نظرات کاربران

بی نام: 9 مهر
سلام. قابل توجه مسئولین نهاد کتابخانه ها که رشته های غیرمرتبط را جذب کتابخانه ها می کنند. به عنوان یادآور بد نیست بخشی از متن کتاب مدیریت کتابخانه ها و نظام اطلاع رسانی نویسنده موهیندرسینق را به اطلاع مسئولین برسانیم: 
"درصورتی که انگیزه ایجاد کتابخانه صرفا چشم و هم چشمی یا رقابت های غیرفرهنگی باشد، اداره کتابخانه در حد کسی که پاسبان مجموعه باشد تنزل می یابد و آن وقت هرکسی (رشته غیرمرتبط) می تواند کتابخانه را اداره کند و سطح تشکیلاتی آن تا کمترین حد پایین می کشد. برعکس اگر علت موجده کتابخانه روح سرشار از علاقه (شخصی که رشته کتابداری را انتخاب، ملاک علاقه و انگیزه قرار داده) به تتبع و تحقیق نشات گرفته باشد طبعا رده تشکیلاتی آن تا بالاترین حد و زیر نظر مستقیم مسئول واحد ترقی می کند. و ویژه ترین فرد از حیث پژوهش و تحقیق و بویژه آشنای به فنون جدید مدیریت کتابداری و اطلاع رسانی در راس آن قرار می گیرد که هم آبرو و حیثیت دستگاه و سازمان را بالا می برد و هم مددکار و مشاور کارگزاران و کارکنان و محققان در رفع نیازهای اطلاعاتی، علمی و پژوهش و حتی برای سرگرمی و اوقات فراغت آنها می شود."
نهاد کتابخانه ها فقط شعارکتابداران، مشاوران امین را سر می دهد اما هیچ اعتماد و اعتقادی به رشته کتابداری به عنوان کتابدار ندارد و همچنان به جذب نیروهای غیرمرتبط ادامه میدهد ونه تنها آبروی رشته کتابداری را در بین استخدامی ها برده بلکه کتابداران را هم سرکوب و زحماتشان را پایمال کرده بطوری که حاضر به پاسخگویی و رفع ابهامات و تخلفات بوجود آمده نمی باشد.

بی نام: 8 مهر 97
سلام ...من یکی از نیروهای ذخیره استخدامی سال 94هستم..که ازطرف نهاد به ما اعلام کردند..1:اگرنیروهای اصلی از کار انصراف دادند یا درمصاحبه وگزینش ردشدند نیروهای ذخیره جایگزین میشوند..2: تازمانی که استخدامی جدید برگزار نشد اگر کتابخانه ای احتیاج به نیرو داشت باید ازنیروهای ذخیره استفاده کنند..متاسفانه ازسال 94تا الان 3تا کتابخانه جدید تو استانمون افتتاح شده وتاجایی که اطلاع دارم از هیچکدوم از نیروهای ذخیره رشته کتابداری استفاده نشده..برچه اساسی این کتابخونه ها نیرو گرفتن ..اونم نیروهایی که اصلا رشتشون به کتابخانه ربطی نداره ..همه چی شده پارتی بازی...هیچ ارگانی رشته کتابداری استخدام نمیکنه ونهاد کتابخانه هم همه رشته هارا استخدام میکنه...به جز کتابداری وبهتره که اسم کتابدار از روی نیروهای کتابخانه برداشته بشه وباتوجه به مدرکشون اسم بزارید...رشته کتابداری یه رشته ی تخصصیه وکتابدارا بابتش زحمت کشیدن،هزینه کردن ،وقت گذاشتن باعشق وعلاقه.. ما این همه تلاش نکردیم که بعد یه رشته روانشناسی..ادبیات و.... از راه برسن وبشن کتابدار..

بی نام: سلام. من 3ساله که کارشناسیم تمام شده هنوز منتظر آزمونم چرا شفاف سازی نمی کنید. از ترس اینکه آزمون برگزار شه و من گیر ارشد باشم جرات نکردم ادامه تحصیل بدم خیلی از دوستام قید هزینه را زدند فراگیر خوندن که زودتر تمام کنن. چرا زمان برگزاری آزمون نامشخص؟ در حالی که تعداد کتابخانه ها بسیار کم می باشد بجای اینکه سر هر کوچه بیرون بر سبز شه چرا کتابخانه نباشد چرا مسئولین فرهنگی کوتاهی می کنند؟ 4سال بدون فعالیت قشر جوان لطمه بزرگی را در آینده به جامعه وارد می کند حالا ما تخصص نداریم هیچی نمی گیم در10 سال آینده دودش تو چشمهای خودتون میره وقتی که قشر عظیم جوانان بیکار معتاد و اراذل و اوباش شدند بعد همه بیدار میشن اما چه فایده هم تقصیرها را گردن هم میندازن هم دیگه کار از کار گذشته. چرا کسی پاسخگو نیست مگر می شود یک ملت 80میلیون و اندی به کتابخانه نیاز نداشته باشند اگر هزینه نیس والا توی کانکسم میشه کار کرد ما که عارمان نمی شود این از ما. این میدون این هم شما...

سمیه: 6 تیر
 سلام. چرا تمام استخدامی های دولتی و خصوصی مانند: وزارت نیرو، آب و فاضلاب و آبخیزداری، محیط زیست، نفت، بانک، مالیاتی، امور اقتصادی و دارایی، آتش نشانی، دیوان اداری، حفاظت محیط زیست، منصب قضا، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه، علوم پزشکی،مجتمع فولاد و معادن، توسعه صنایع، شرکت گاز، شرکت های پیمانکاری، علم و فناوری، بنیاد مسکن، بهزیستی، املاک و اسناد، شرکت های حمل و نقل، نیروی انتظامی، پدافندها، ارتش، تصدی منصب قضا، آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ... فقط و فقط از رشته های خاص خودشان برای استخدام استفاده می کنند و به هیچ عنوان رشته های غیرمرتبط را به حساب نمیارند در حال که فقط برای کتابخانه ها دست به کیسه خلیفه برده و همه رشته های عجیب و غریب را استخدام می کنند و رشته کتابداری را بیرون پرت می کنند؟ درحالی که تمام این مراکز با بخش آرشیو و پرونده و بایگانی سرکاردارند و دولت هیچ اقدامی برای جذب کتابدار انجام نمی دهد؟ چطور رشته کتابداری را با بقیه رشته ها مقایسه می کنند که تو همه رشته ها کار نیست اما گر و گر استخدامی داریم بجز رشته کتابداری. چرا مسئولین هیچ فکری به حال این رشته نمی کنند کاربرد این رشته بسیار زیاد می باشد اما دلسوز نداریم متاسفانه تمام مسولین این رشته را پاک از یاد بردن حتی در موزه ها و قبرستان های باستانی هم یادی از کتابداران نمی کنند.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
موضوعات

  • استخدام

  • آموزش و پرورش

  • سوالات عمومی

  • جزوات عمومی

  • سوالات تخصصی

  • جزوات تخصصی

  • شرکت گاز

  • شرکت نفت

  • الهیات و معارف

  • هوش و استعداد

  • مبانی قانونی

  • اطلاعات عمومی

  • زبان انگلیسی

  • ریاضی و آمار مقدماتی

  • مبانی کامپیوتر

  • فناوری اطلاعات

  • مبانی کامپیوتر

  • ICDL

  • زبان و ادبیات فارسی

  • قانون اساسی

  • مسائل روز

  • سوالات استخدامی

  • سوالات مصاحبه

  • مشاوره استخدامی

  • سازمان تامین اجتماعی

  • برق

  • مدیریت

  • حسابداری

  • شیمی

  • عمران

  • کامپیوتر

  • فیزیک

  • مکانیک

  • صنایع

  • ایمنی صنعتی

  • ایمنی بازرسی فنی

  • بانک ها

  • بانک صادرات

  • بانک ملی

  • بانک سپه

  • بانک مسکن

  • بانک مهر

  • بانک اقتصاد نوین

  • بانک ملت

  • بانک کشاورزی

  • شهرداری

  • نگهبانی

  • متصدی امور دفتری

  • مسئول دفتر

  • مسئول خدمات اداری

  • کارگزین

  • کارشناس امور اداری

  • کارشناس برنامه و بودجه

  • مسئول خدمات مالی

  • حسابدار

  • حسابرس

  • کارشناس برنامه ریزی و آموزش

  • کارشناس مدیریت دولتی

  • مامور حراست

  • کارشناس امور فرهنگی

  • کارشناس امور ورزشی

  • کتابدار

  • محیط زیست

  • امور حمل و نقل

  • اپراتور

  • کاردان معماری

  • نقشه برداری

  • معدن

  • روابط عمومی

  • کارشناس حقوقی

  • کارشناس سمعی بصری

  • کارشناس بازرگانی داخلی

  • آمار

  • کارشناس مطالعات اجتماعی

  • کارشناس ثبت اسناد و املاک

  • کارشناس آتش نشانی

  • کارتوگراف

  • کارشناس امور باغبانی

  • راه و ساختمان

  • ساختمان

  • کارشناس شهرسازی

  • کارشناس آزمایشگاه شیمی

  • کارشناس آزمایشگاه فیزیک

  • کارشناس آزمایشگاه مکانیک خاک

  • آرشیتکت (معماری)

  • حقوق

  • فایل صوتی

  • دستگاه های اجرایی کشور

  • پست بانک

  • هلال احمر

  • وزارت بهداشت

  • پرستاری

  • دانشگاه علوم پزشکی

  • بانک مهر اقتصاد

  • ارتش جمهوی اسلامی

  • وزارت علوم

  • علوم اقتصادی

  • نرم افزار و سخت افزار

  • ذوب آهن

  • وزارت نیرو

  • قانون تجارت

  • تئوری مدیریت

  • حقوق تجارت

  • اقتصاد خرد و کلان

  • آزمون قضاوت

  • آزمون وکالت

  • آموزگار ابتدایی

  • آموزگار استثنایی

  • دبیر ورزش (تربیت بدنی)

  • هنرآموز کامپیوتر

  • مالیه عمومی

  • مصاحبه شغلی

  • دیوان محاسبات

  • آب و فاضلاب

  • بانک تجارت

  • بهداشت

  • بانك صنعت و معدن

  • سازمان دامپزشكی كشور

  • سازمان پزشكی قانونی كشور

  • سازمان حسابرسی

  • بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران

  • سازمان بنادر و دریانوردی

  • سازمان ثبت اسناد و املاك

  • وزارت امور خارجه

  • سازمان اداری و استخدامی كشور

  • نیروی انتظامی

  • سازمان ملی بهره وری

  • وزارت اقتصاد

  • نهاد کتابخانه های عمومی

  • بانک گردشگری

  • دادگستری (قوه قضائیه)

  • بانک مرکزی

  • لینک های مستقیم

  • مهندسی نفت

  • بانک ایران زمین

  • سازمان شیلات کشور

  • سازمان حفاظت محیط زیست

  • وزارت راه و شهرسازی

  • سازمان بیمه سلامت

  • سازمان ملی زمین و مسکن

  • سازمان اوقاف و امور خیریه

  • مکانیک خودرو

  • چاپ

  • طراحی و دوخت

  • آی تی

  • گرافیک

  • متالورژی

  • کشاورزی

  • نقشه کشی

  • مشاوره تحصیلی

  • تاسیسات

  • زراعت

  • پلیس فتا

  • قرارگاه خاتم الانبیاء

  • دبیر معارف اسلامی

  • دبیر علوم تجربی

  • دبیر عربی

  • سازمان امور عشایر

  • وزارت فرهنگ

  • سازمان ثبت احوال

  • سازمان زندان ها

  • سازمان امور اراضی

  • مرکز آمار ایران

  • شرکت مدیریت منابع آب ایران

  • مرکز آموزش مدیریت دولتی

  • سازمان نقشه برداری

  • سازمان راهداری و حمل و نقل

  • شرکت سهامی بیمه ایران

  • شرکت مهندسی آب و فاضلاب

  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی

  • جهاد کشاورزی
    کدهای اختصاصی