آشنایی با نظریه علمی، نظریه علمی چیست، به چه مباحثی نظریه علمی میگویند.
آشنایی با مراحل رشد پیاژه (عملیات ذهنی، عملیات عینی، حسی – حرکتی، پیش عملیاتی)
آشنایی با توانایی های کودک در دوران مختلف سنی ( تفکر قیاسی – فرضیه ای، جبران، ردیف کردن، خود محوری)
آشنایی با فرآیند های مختلف از جمله انطباق، جذب، تیکه گاه سازی، خود نظم دهی
آشنایی با مفاهیم تعمیم پاسخ، تعمیم محرک، شرطی شدن در سطح بالاتر، تمیز محرک
آشنایی با انوع یادگیری از جلمه
از طریق شرطی فعال
از طریق شرطی شدن کلاسیک
از راه کوشش و خطا
نهفته
آشنایی با جنبه های از عاملیت انسانیِ مورد نظر بندوار است؟
خودواکنش سازی
پیشاندیشی
اندیشه ورزی
عمدی بودن
آشنایی با نظریه های یادگیری
شناختی – اجتماعی
معنیدار کلامی
شرطی سازی کلاسیک
گشتالت
آشنایی با انوع حافظه از جمله روندی، بیانی، فعال و حسی
آشنایی با انوع رویکردهای سازنده گرایی از جلمه
برونزا
اجتماعی
روانشناختی
رادیکال
آشنایی با انوع اسناد از جلمه
بیرونی - پایدار - غیر قابل کنترل
درونی - پایدار - غیرقابل کنترل
بیرونی - ناپایدار - غیر قابل کنترل
درونی - ناپایدار - قابل کنترل
آشنایی از انوع سبک های یادگیری از جمله:
انطباق پاینده
جذب کننده
واگرا
همگرا
آشنایی با اشکال یادگیری از جمله:
یادگیری محرک – پاسخ
یادگیری علامتی
زنجیره سازی
تداعی کلام
آشنایی با انوع آزمون از جمله
آمادگی
رفتارهای ورودی
تکوینی
جایابی
آشنایی با انوع روش های تدریس از جمله
آموزش مستقیم
بحث گروهی
آموزش اکتشافی
سخنرانی
آشنایی با روش های پرورش فکر دانش آموزان
آشنایی با انواع روش های آموزش و برتری هر یک نسبت به دیگری از جمله
زنجیره سازی
محو کردن متحرک
الگوبرداری
شکل دهی
آشنایی با انوع راهبرد فرا شناختی از جمله
نظم دهی
برنامه ریزی
ارزیابی
نظارت
آشنایی با انوع حیطه شناختی از جمله:
فهمیدن
تحلیل
دانش
کاربرد
آشنایی با انواع یادگیری از جمله
زنجیره سازی
علامتی
تداعی کلامی
محرک – پاسخ
آشنایی با انوع اصول گشتالت از جلمه:
مجاورت
شباهت
دوام خوب
بستن
آشنایی با ابعاد اسناد دهی دانش آموزان از جمله:
بیرونی – پایدار – غیر قابل کنترل
بیرونی – ناپایدار – قابل کنترل
درونی – پایدار – غیر قابل کنترل
درونی – پایدار – قابل کنترل
آشنایی با انوع برنامه تقویتی از جمله
زمانی متغیر
نسبت متغیر
زمانی ثابت
نسبت ثابت
آشنایی با انوع روش های رفتاری از جمله:
محروم کردن
جریمه کردن
خاموشی
جبران کردن
آشنایی با انوع روش های انتقال اطلاعات از جمله:
سطح بالا
ناظر به آینده
نزدیک
انتزاعی
روش های ارتقای رفتارهای ورودی عاطفی یا ایجاد انگیزه در دانش آموزان از جمله:
تشویق کلامی و آشنا ساختن آنها با روش های یادگیری
رفع کاستی های یادگیری آنها و ارتقای کیفیت آموزش
آشنا کردن آنها با لذت یادگیری و ترغیب کلامی
ایجاد رابطه صمیمانه توسط معلم و تشویق کلامی او
آشنایی با منبع کنترل درونی
آشنایی با انوع راهبرد شناختی از جمله:
بسط و گسترش معنایی ویژه تکالیف ساده
تکرار و مرور ویژه تکالیف ساده
بسط و گسترش معنایی ویژه تکالیف پیچیده
تکرار و مرور ویژه تکالیف پیچیده