loading...

سوالات آزمون استخدامی و مصاحبه | دانلود تست

مصاحبه استخدامی,رفتار ما در مصاحبه های استخدامی,نکات مهم مصاحبه های استخدامی,در مصاحبه های استخدامی چگونه رفتار کنیم,سوالاتی که در مصاحبه های استخدامی می پرسند,نمونه سوالات مصاحبه های استخدامی

در این بخش مقاله ای را از وبسایت بیزینس اینسایدر که توسط زومیت ترجمه شده است را به صورت خلاصه برای شما عزیزان آماده کرده ایم، در این مقاله در اصل به نکاتی اشاره می کند تا شما را در جلب نظر دیگران به خود در اولین دیدارتان کمک کند.
اگر قصد شرکت در مصاحبه های استخدامی را دارید، مطالعه این مطلب می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

قرار ملاقات حضوری چه شخصی باشد و چه کاری، هدف‌های مشخصی دارد. اکثر افراد به دنبال این هستند که در اولین برخورد با طرف مقابل، تاثیری مثبت داشته باشند و با نشان دادن چهره‌ای مناسب از خود، تصویر شخصیتی مناسبی در ذهن طرف مقابل ایجاد کنند. برخی افراد این امر را غیر ممکن و دشوار می‌دانند در حالی که با رعایت نکاتی ساده می‌توان اولین قرار ملاقات‌ها را به جلساتی مفید و به یادماندنی تبدیل کرد. در ادامه به بررسی برخی نکات کاربردی که بدین منظور گردآوری شده‌اند می‌پردازیم.

۱. صحبت کنید
قدم اول در قرار ملاقات این است که ترس را کنار بگذارید و شروع به صحبت کردن کنید. نباید از سوال پرسیدن و بیان عقاید خود بترسید. تا زمانی که شما صحبت نکنید، افراد نمی‌توانند شخصیت شما را شناخته و در حافظه‌ی خود ذخیره کنند.

۲. صریح و صادق باشید
نکته‌ی اساسی در بیان عقاید این است که آنها را با پرهیز از توهین به طور صریح بیان کنید. اکثر افراد با ترس از این که ممکن است دیگران از صحبت‌هایشان ناراحت شوند، صراحت را کنار می‌گذارند و در بیان عقاید محافظه‌کارانه عمل می‌کنند. سعی کنید عقاید خود را با کمال احترام بیان کنید، هر چند که ممکن است برخی افراد از دانستن آنها ناراحت شوند. این نکته را به یاد داشته باشید که مردم، افرادی را که عقایدی کمی مخالف جمع دارند را بهتر به یاد می‌سپارند.

۳. کمی غیر عادی باشید
در رعایت این نکته نیز باید کمال ادب را رعایت کنید. برای غیرمعمول بودن نیازی نیست که لباسی غیر عادی بپوشید یا رفتاری ناهنجارانه داشته باشید. همین که در پاسخ به سوالات ساده مانند احوالپرسی، خلاقیت به خرج دهید و جواب‌های جالب و بعضا با شوخی بیان کنید، تصویری به یاد ماندنی از شما در ذهن مخاطب ثبت خواهد کرد.

۴. زبان بدن را فراموش نکنید
زبان بدن یکی از موارد مهم در تمامی جلسات و مذاکرات حضوری است. باید در انتخاب حرکت‌ها، نحوه‌ی نشستن، نحوه‌ی احوالپرسی و دست دادن و موارد این‌چنینی با وسواس زیاد برخورد کنید و در تمامی این کارها، اعتماد به نفس را نشان دهید. به طور مثال، محکم دست دادن، راست ایستادن و ارتباطات چشمی در زمان صحبت کردن و در زمان گوش دادن، تصویری با اعتماد به نفس از شما ایجاد می‌کند.

۵. احساسات فرد مقابل را تحریک کنید
یک شاعر معروف به نام Maya Angelou در جایی می‌گوید: "مردم آن چیزهایی که شما گفته‌اید و آن کارهایی که شما انجام داده‌اید را فراموش می‌کنند. اما هیچ‌گاه نمی‌توانند تاثیری که بر احساسات آنها داشته‌اید را از ذهن پاک کنند."
اما چگونه احساسات افراد مقابل را تحریک کنیم؟ برای این منظور کافی است خود را مقداری آسیب‌پذیر نشان دهید. به طور مثال به اشتباه مطلبی را عنوان کنید و عذرخواهی کنید. کاری کنید فرد مقابل لبخند بزند، در مورد گذشته‌ی او سوالاتی بپرسید،‌ یک خاطره تعریف کنید یا یک بحث داغ را در مکالمات پیش بکشید.

۶. به خوبی به حرف‌های مخاطب گوشی کنید
به جز مهارت بالا در صحبت کردن، خوب گوش دادن نیز تصویری مناسب از شما به جا می‌گذارد. زمانی که فرد مقابل در حال صحبت کردن است، با دقت و علاقه‌ی زیاد به صحبت‌های او گوش دهید. فراموش نکنید که افراد احساسی که در آنها به جا می‌گذارید را فراموش نخواهند کرد و شما با خوب گوش دادن احساس اطمینان و اعتماد به نفس را در طرف مقابل ایجاد می‌کنید.

۷. لبخند بزنید
لبخند زدن چهره‌ی شما را به یادماندنی‌تر می‌کند و بعلاوه، نشان می‌دهد که شما از این قرار ملاقات راضی و خشنود هستید و طرف مقابل نیز به طبع لبخند شما، لبخند خواهد زد و از این قرار ملاقات خاطره‌ی خوبی در ذهنش ثبت خواهد شد.

۸. سوال بپرسید و خود را مشتاق نشان دهید
سوال پرسیدن در مورد صحبت‌های فرد مقابل نشان می‌دهد که به او اهمیت می‌دهید و موضوع مورد بحث برای شما جذاب است. سعی کنید در مورد خود شخص هم سوالاتی بپرسید و نشان دهید که به شناختن او علاقه دارید. کنجکاو بودن یکی از خصوصیاتی است که باعث می‌شود افراد شما را فراموش نکنند.

۹. افراد را با اسامی خطاب قرار دهید
وقتی مخاطب اسم خودش را از بان شما بشنود و بفهمد که آن را به یاد دارید، به این نتیجه می‌رسد که شما به او و صحبت‌هایش اهمیت می‌دهید. اسامی افراد با شخصیت آنها گره خورده است و استفاده از اسامی، نشان‌دهنده‌ی اعتبار دادن به شخصیت طرف مقابل است.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
موضوعات

  • استخدام

  • سوالات عمومی

  • جزوات عمومی

  • سوالات تخصصی

  • جزوات تخصصی

  • شرکت گاز

  • شرکت نفت

  • الهیات و معارف

  • هوش و استعداد

  • مبانی قانونی

  • اطلاعات عمومی

  • زبان انگلیسی

  • ریاضی و آمار مقدماتی

  • مبانی کامپیوتر

  • فناوری اطلاعات

  • مبانی کامپیوتر

  • ICDL

  • زبان و ادبیات فارسی

  • قانون اساسی

  • مسائل روز

  • آموزش و پرورش

  • سوالات استخدامی

  • سوالات مصاحبه

  • مشاوره استخدامی

  • سازمان تامین اجتماعی

  • برق

  • مدیریت

  • حسابداری

  • شیمی

  • عمران

  • کامپیوتر

  • فیزیک

  • مکانیک

  • صنایع

  • ایمنی صنعتی

  • ایمنی بازرسی فنی

  • بانک ها

  • بانک صادرات

  • بانک ملی

  • بانک سپه

  • بانک مسکن

  • بانک مهر

  • بانک اقتصاد نوین

  • بانک ملت

  • بانک کشاورزی

  • شهرداری

  • نگهبانی

  • متصدی امور دفتری

  • مسئول دفتر

  • مسئول خدمات اداری

  • کارگزین

  • کارشناس امور اداری

  • کارشناس برنامه و بودجه

  • مسئول خدمات مالی

  • حسابدار

  • حسابرس

  • کارشناس برنامه ریزی و آموزش

  • کارشناس مدیریت دولتی

  • مامور حراست

  • کارشناس امور فرهنگی

  • کارشناس امور ورزشی

  • کتابدار

  • محیط زیست

  • امور حمل و نقل

  • اپراتور

  • کاردان معماری

  • نقشه برداری

  • معدن

  • روابط عمومی

  • کارشناس حقوقی

  • کارشناس سمعی بصری

  • کارشناس بازرگانی داخلی

  • آمار

  • کارشناس مطالعات اجتماعی

  • کارشناس ثبت اسناد و املاک

  • کارشناس آتش نشانی

  • کارتوگراف

  • کارشناس امور باغبانی

  • راه و ساختمان

  • ساختمان

  • کارشناس شهرسازی

  • کارشناس آزمایشگاه شیمی

  • کارشناس آزمایشگاه فیزیک

  • کارشناس آزمایشگاه مکانیک خاک

  • آرشیتکت (معماری)

  • حقوق

  • فایل صوتی

  • دستگاه های اجرایی کشور

  • پست بانک

  • هلال احمر

  • وزارت بهداشت

  • پرستاری

  • دانشگاه علوم پزشکی

  • بانک مهر اقتصاد

  • ارتش جمهوی اسلامی

  • وزارت علوم

  • علوم اقتصادی

  • نرم افزار و سخت افزار

  • ذوب آهن

  • وزارت نیرو

  • قانون تجارت

  • تئوری مدیریت

  • حقوق تجارت

  • اقتصاد خرد و کلان

  • آزمون قضاوت

  • آزمون وکالت

  • آموزگار ابتدایی

  • آموزگار استثنایی

  • دبیر ورزش (تربیت بدنی)

  • هنرآموز کامپیوتر

  • مالیه عمومی

  • مصاحبه شغلی

  • دیوان محاسبات

  • آب و فاضلاب

  • بانک تجارت

  • بهداشت

  • بانك صنعت و معدن

  • سازمان دامپزشكی كشور

  • سازمان پزشكی قانونی كشور

  • سازمان حسابرسی

  • بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران

  • سازمان بنادر و دریانوردی

  • سازمان ثبت اسناد و املاك

  • وزارت امور خارجه

  • سازمان اداری و استخدامی كشور

  • نیروی انتظامی

  • سازمان ملی بهره وری

  • وزارت اقتصاد

  • نهاد کتابخانه های عمومی

  • بانک گردشگری

  • دادگستری (قوه قضائیه)

  • بانک مرکزی

  • لینک های مستقیم

  • مهندسی نفت

  • بانک ایران زمین

  • سازمان شیلات کشور

  • سازمان حفاظت محیط زیست

  • وزارت راه و شهرسازی

  • سازمان بیمه سلامت

  • سازمان ملی زمین و مسکن

  • سازمان اوقاف و امور خیریه

  • مکانیک خودرو

  • چاپ

  • طراحی و دوخت

  • آی تی

  • گرافیک

  • متالورژی

  • کشاورزی

  • نقشه کشی

  • مشاوره تحصیلی

  • تاسیسات

  • زراعت

  • پلیس فتا

  • قرارگاه خاتم الانبیاء

  • دبیر معارف اسلامی

  • دبیر علوم تجربی

  • دبیر عربی

  • سازمان امور عشایر

  • وزارت فرهنگ

  • سازمان ثبت احوال

  • سازمان زندان ها

  • سازمان امور اراضی

  • مرکز آمار ایران

  • شرکت مدیریت منابع آب ایران

  • مرکز آموزش مدیریت دولتی

  • سازمان نقشه برداری

  • سازمان راهداری و حمل و نقل

  • شرکت سهامی بیمه ایران

  • شرکت مهندسی آب و فاضلاب

  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی

  • جهاد کشاورزی
    کدهای اختصاصی